Burger, bestuur en veiligheid

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Efficiënte gemeentelijke dienstverlening/ digitaal bestellen van producten
Wij willen de gemeentelijke dienstverlening steeds efficiënter maken door het mogelijk te maken om aanvragen van producten en diensten zoveel mogelijk geautomatiseerd te laten verlopen. Daarbij vullen wij basisgegevens en bekende gegevens vooraf in. In 2018 zijn onder meer de apps voor het digitaal doorgeven van verhuizingen en rij- en reisdocumenten in gebruik genomen.

Gemeentelijke informatie in basis- en kernregistraties
De gemeente gebruikt een groot aantal basis- en kernregistraties. Van een deel is de gemeente bronhouder (basisregistratie personen (BRP), basisregistratie adressen en gebouwen (BAG), Wet onroerende zaken (WOZ) en basisregistratie grootschalige topografie (BGT). De overige registraties kennen externe bronhouders (bijvoorbeeld het handelsregister (HR) en de Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW). De voor de bedrijfsvoering benodigde gegevens zijn intern beschikbaar gesteld aan de betreffende informatiesystemen. Ook worden alle beschikbare gegevens op de Maassluise kaart gepresenteerd (GIS viewer) (GIS = geografisch informatie systeem). Hiermee beschikken alle ambtenaren over de basis- en kerngegevens die zij nodig hebben.