Wat hebben we daarvoor gedaan?
De gemeente Maassluis heeft afgelopen jaar een aanvullende investering gedaan om Maassluis beter te vermarkten in de regio en een aantrekkelijkere stad te maken. Er is geïnvesteerd in marketing via Ervaar Maassluis en aanbod via het subsidiëren van evenementen.
Ervaar Maassluis heeft een ontwikkeling doorgemaakt op professioneel gebied en bereik van de marketing. Er wordt steeds beter samengewerkt met partners in de stad, al blijft daar nog winst te behalen. Ook is er in de marketing nadrukkelijker aandacht geweest voor Maassluis als woonstad.
Het blijft moeilijk om de investeringen specifiek te verbinden met harde cijfers van bereikte resultaten, maar de komst van bijvoorbeeld het hotel laat wel zien dat er resultaten geboekt worden. Ook zien we dat er gemiddeld 140 bezoekers per week Maassluis info hebben bezocht en dat de nieuwe folders in vier talen gretig aftrek vinden. Daarnaast is dankzij inzet van Ervaar Maassluis en de gemeente een nieuw gratis magazine tot stand gekomen genaamd ‘R VaerM dat huis aan huis verspreid wordt.